Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2008 21:07 - старт
Автор: redguy Категория: Изкуство   
Прочетен: 661 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 22.01.2008 21:25


Смятам да използвам този блог, за да коментирам и анализирам филмите, които харесвам и тези, които НЕ харесвам, както и да се обосновавам ЗАЩО даден филм ми харесва или не ми харесва.
Често изпитвам нужда да споделя впечатленията си от даден филм, било то положителни или критични, но понякога, знаете, няма човек насреща. Или поне не такъв, който да споделя вашите виждания относно филмовото изкуство. Не непременно да се съгласи с мнението ви, а с методите, с които оценявате филма. Защото, знаете, е тъпо да говорите на различни езици с някой по каква да е тема.
И тук идва този блог със семплото заглавие "Филми", където ще си пиша разни неща, знаете....

Иска ми се тук да няма общи приказки за някое заглавие - напр. "този филм sux защото е мно"о тъп" или "Властелина на пръстените е суперяк филм, щото много ме кефи", а маалко по-задълбочен анализ, вземащ предвид не само прякото впечатление от гледането, но и взаимодействието на заглавие в определен контекст с други заглавия или явления в културния живот, интеркултурното му влияние, разни факти от създаването на филма, времето, когато е правен и прочее. Например не можем да коментираме някоя от пълнометражните игрални версии на Star Trek, без знаем, че това е сериал, стартирал по американската телевизия през 60-те години на миналия век. Или да не издаваме наказателна присъда за специални-визуални ефекти на някой филм, правен през 60-те, когато технологиите просто не са позволявали нещо повече от стоп анимация с пластилинени фигурки и някой друг оптичен ефект. Не можем и да разгледаме напр. филма Aliens vs Predator (2004) - Пришълец срещу хищник, без да имаме предвид електронните игри, предхождащи екранното "партньорство" на двата героя. Всеки филм има история отвъд екранното време от около 2 часа и точно в това за мен се крие магията на киното.

Но нека оставя първото заглавие за друг път... Утре, например...




Гласувай:
0



Следващ постинг

1. dendri - Давай...
23.01.2008 04:25
ще ми е интересно де чета мнение за филм,който някой е вел на сериозно...
Съвет- сигурна съм,че в това си добър, обърни внимание и на себе си(-;
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: redguy
Категория: Изкуство
Прочетен: 23562
Постинги: 5
Коментари: 10
Гласове: 27
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930